Som 14-årig havde han sin egen impresariovirksomhed og bookede datidens store musiknavne og kunstnere fra Victor Borge til Gasolin.
Senere lavede han Simon Spies’ Mercur Teater om til Privat Teatret, som op igennem 80- og 90’erne frem til lukningen i 2007 blev en af de største succeser i Dansk Teater.
Men det var med restaureringen og åbningen af det hæderkronede Det Ny Teater i 1994 at Niels-Bo Valbro for alvor slog sit navn fast som en af landets dygtigste teaterdirektører og producenter.
Med ikoniske forestillinger som Phantom of The Opera, Cats, Billy Ellliot, Spillemand på en Tagryg og nu senest Oliver har Det Ny Teater markeret sig som Danmarks svar på West End i London og Broadway i New York. Store produktioner med overdådig scenografi og kostumer og med ofte over 100 medvirkende for- og bag scenen har været teatrets kendetegn i snart tre årtier og hundredtusinder af danskere oplever hvert år teatrets store forestillinger. Teatret kører uden offentlige tilskud og Valbro fortæller i KulturHave hvordan det har været muligt. Lige nu spiller Det Ny Teater musicalen Oliver selvom Covid-19 har medført, at kun halvdelen af teatrets kapacitet på 1000 publikummer kan tages i brug. Valbro satser stort på at Det Ny Teater på den anden side af Corona-krisen igen vil blive en af landets store teaterattraktioner.
KulturHave produceres i samarbejde med HAVE.